Romana English


 
 
 
   
 
 
   
 
 
Despre noi
Servicii
Portofoliu
Joburi
Contact
Daca esti interesat de serviciile noastre, inscrie-ti adresa de mail aici:
Dezabonare | Termeni si conditii
 
Vibrodiagnoza 2
Dupa cum s-a precizat in articolul anterior, parametrii vibratiilor care sunt colectati de la utilaje sunt:

- viteza (FFT);

- acceleratia (FFT si variatie temporala);

- acceleratia, cu filtrele de 50-1000 Hz, 500-10000 Hz cu demodularea semnalului, parametrul obtinut fiind numit de literatura de specialitate „enveloping”.

In fiecare dintre acesti parametri se urmaresc anumite tipuri de defecte. Astfel, informatii privind slabirile in fixare, dezechilibrele, nealinieri, cuplare gresita se urmaresc in viteza de vibratie.

In acceleratie se regasesc informatii privind slabirile pe arbore, jocuri pe flux transmitere putere, rupturi dantura si uzuri, evolutie grava uzura rulmenti.

In enveloping se regasesc informatii privind initiere uzura rulmenti, jocuri in faze incipiente, jocuri inele libere pe ax, neetanseitati, suruburi slabite, zgomote in mecanisme.

In HFD se urmaresc functionari in conditii de ungere deficitara.

Odata problema identificata prin semnatura de vibratie, urmatoarea intrebare este «Problema este atat de grava incat sa necesite interventie?» In continuare vom incerca sa raspundem la aceasta intrebare pe baza experientei practice.

Analiza valorilor vibratiei unei masini se bazeaza pe faptul ca elemente specifice ale partilor masinii, care se rotesc, vor produce forte in interiorul masinii care vor determina aparitia vibratiilor la frecvente specifice.

Una dintre cele mai importante frecvente este viteza de rotatie a axului (rpm) si apare din faptul ca orice rotor va avea intotdeauna un nivel oarecare de dezechilibru rezidual. Acesta creeaza o forta centripeta radiala pe rulmenti, ceea ce determina o vibratie a structurii la 1X (sau frecventa fundamentala).

In urmarirea nivelului de vibratii al unei masini in timp, o creştere a frecventei fundamentale indică o modificare in mecanismul masinii, fapt ce determina aparitia acelei frecvente fundamentale, dar nu indica in mod obligatoriu o anume problema in functionarea masinii. De exemplu, o crestere in 1X la rulmentul unui motor indica o crestere a dezechilibrului, dar daca incep sa apara armonici la 1X, atunci se poate spune ca apar defectiuni, cum ar fi uzuri in evolutie ale rulmentilor, slabiri sau fisuri in structura. Din aceasta cauza o vibratie puternica la 1X inseamna ca un rotor trebuie echilibrat, dar aparitia armonicilor la 1X inseamna ca rulmentul si structura lui inconjuratoare trebuie verificata pentru depistarea eventualelor defectiuni.

Pentru fiecare rulment exista in baza de date a programului de analiza spectrala Prism4 «marcherele de defect», adica frecventele de defect pentru elementele constitutive ale rulmentului, caracteristice fiecărui tip de rulment (determinate in laborator de catre producatorii de rulmenti). Frecventele de defect sunt generate de fortele de impact ale camasilor si bilelor rulmentului in sine, corelate cu frecventa fundamentala (turatia axului pe care se afla montat rulmentul).

Frecventele angrenajelor de roti dintate sunt generate de impactul individual al unui dinte pe toti ceilalti dinti din angrenaj, frecventa angrenajului cu dinti fiind egala cu numarul de dinti din angrenaj inmultit cu turatia arborelui.
Frecventele palelor dintr-un ventilator sunt similare angrenajului cu roti dintate si sunt egale cu numarul de pale inmultit cu viteza de rotatie. Fiecare frecventa fundamentala va crea un varf in spectrul de frecventa, amplitudinea acestuia depinzand de gravitatea cauzei care o produce.

Astfel, frecventa indica tipul de problema, iar amplitudinea indica gravitatea acesteia. In standarde, echipamentele au fost grupate functie de marimea si regimul lor de lucru si se specifica nivelul admisibil de vibratie. Un asemenea standard este ISO 2372 - asigura o gama de acceptare a amplitudinii vibratiei pentru masini rotative cu viteze intre 600 si 12000 RPM. Acest standard specifica limitele vitezei de vibratie pe baza puterii motoarelor si acopera o gama de frecventa intre 10 si 1000 Hz.

Analiza conditiei de functionare a masinilor din punct de vedere al vibratiei acestora se desfasoara dupa urmatorul algoritm:

- se identifica varfurile de vibratie in spectru si se asociaza acestea cu frecventa fundamentala;

- se determina gradul de severitate a problemei prin citirea amplitudinii, precum si legatura dintre varfurile din spectrul de vibratie;

- se recomanda modul de efectuare a reparatiilor pe baza gravitatii problemei existente.

In articolul urmator, vom prezenta cazuri concrete de vibrodiagnoza in care au fost sesizate defectiuni ale echipamentelor aflate in functionare, cazuri validate in urma demontarii acestora spre reparatie.

(17.06.2009)
• Inapoi...
 
  Mentenanta - noutati  
 
Depistarea defectelor
Asa cum am precizat in articolul precedent, vom continua prezentarea altor cazuri concrete de vibrod
 
  • Citeste tot...  
 
Descrierea solutiei de identificare a defectiunilor prin analiza vibratiilor
Pentru colectarea spectrelor de vibratii s-a utilizat un colector-analizor produs de firma SKF, tip
 
  • Citeste tot...  
 
Vibrodiagnoza 2
Dupa cum s-a precizat in articolul anterior, parametrii vibratiilor care sunt colectati de la utilaj
 
  • Citeste tot...  
  Pagini: 1  2    
   
 
 
 
MAIN PAGES....................................................................
Despre Vrancart Restaurant-Cantina
Carton Ondulat Investitii/Dezvoltare
Ambalaje din Carton Mentenanta Predictiva
Hartie pentru Carton Ecologie
Igienico-Sanitare Transport
Achizitii Maculatura Pentru Actionari
DESPRE VRANCART................................................................................................
"VRANCART" Adjud este o societate pe actiuni cu capital privat, avand ca principal obiect de activitate "fabricarea hartiei pentru carton ondulat, carton ondulat si hartii igienico-sanitare", cu o vechime de peste 35 de ani in acest domeniu. Fabricate din deseuri reciclabile, produsele S.C. VRANCART S.A. Adjud sunt biodegradabile si nu au impact negativ asupra mediului, ceea ce denota o permanenta preocupare fata de ocrotirea naturii si a mediului inconjurator.
625100 Adjud-Vrancea, Romania
str. Ecaterina Teodoroiu 17
Mobil: +40 (741) 81 65 12
Tel: +40 (237) 64 08 00
Fax: +40 (237) 64 17 20
vrancart@vrancart.ro
Site Compatibil
VRANCART SA prelucreaza datele dumneavoastra cu caracter personal, respectiv numele, prenumele si imaginea prin mijloace automatizate, in vederea monitorizarii accesului persoanelor si asigurarii securitatii acestora si a spatiilor si bunurilor operatorului. Datele personale inregistrate sunt comunicate urmatorilor destinatari: persoana vizata si sau angajatorul/potentialul angajator al persoanei vizate. Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de opozitie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la Registratura Vrancart SA.
© 2012Vrancart S.A.Adjud. All rights reserved. Web Design for Business® by Logic Industry®